نوشته شده توسط : مهدی

 

میلگرد اروپایی :

نقطه قوت میلگرد اروپایی بها آن است . در اصل از منگنز ایجاد شده , و از دید خم شدن کمترین ایستادگی را دربین آرماتور دارااست . به کار گیری از این مدل آرماتور به طور معمول در فضاهای زمین لرزه خیز و پروژه هایی که ملزم ساختار درست مهمی می‌باشند پیشنهاد نمیشود .

قیمت میلگرد روز

میلگرد فولاد کربن :

میلگرد سیاه در هر پروژه ای به غیر از یکسری مورد استثنا کاربرد دارااست . وسیع ترین ضعف آرماتور سیاه تماس گرفتن آن است . زمانی که زنگ بزند بتن اطرافش را ترک می‌اندازد و می شکند . در شرایط هایی که ممکن است در معرض رطوبت و آب قرار گیرد تعیین های بهتری نسبت به میلگرد سیاه موجود هست . البته با اعتنا به نسبت ارزشش به میزان استحکام کششی میلگرد سیاه شایسته ترین است .

روکش اپوکسی :

میلگرد روکش اپوکسی به عبارتی آرماتور سیاه با روکش اپوکسی است . به عبارتی استحکام بافت را داراست , البته ۷۰ تا ۱۷۰۰ برابر نسبت به زنگ زدگی مقاوم خیس است .

میلگرد گالوانیزه :

صرفا چهل برابر نسبت به میلگرد سیاه مقابل زنگ زدگی مقاوم است , البته زخم وصال به روکش میلگرد گالوانیزه خیلی طاقت فرسا خیس است . به همین منظور از میلگرد روکش اپوکسی باارزش خیس است . گرچه نسبتاً ۴۰ % گرانتر از گونه روکش اپوکسی است .

میلگرد فایبرگلاس :

فایبرگلاس یک مخلوط مشابه به فیبر کربن است . در سود هنگام به کارگیری از فایبرگلاس خم دادن مجاز نیست . با این وجود زنگ نمی‌زند . با اعتنا به‌این زمینه فایبرگلاس یک میله تقویت کننده بتن بی سابقه است . درحالیکه هر نیم کیلوگرم ۱۰ برابر گرانتر از میلگرد اپوکسی است , فوق العاده سبک است . پس با در لحاظ دریافت کردن میزان ارتفاع ارزش نسبتاً دو برابر است .

فولاد استنلس :

 

https://esfahanahan.com
https://www.markazeahan.com
https://ahanonline.com

میلگرد فولاد استنلس گرانترین میله تقویت کننده موجود هست , حدود ۸ برابر بها آرماتور اپوکسی داراست . این شایسته ترین آرماتور برای بیشتر پروژه ها است . با این وجود , استعمال از فولاد استنلس در همگی جای ها به غیر از حالت خیلی اختصاصی بفرد به طور معمول به درد نمی خورد . البته برای اشخاصی که عاملی برای استعمال از آن دارا‌هستند , میلگرد فولاد استنلس ۱۵۰۰ برابر بیشتر نسبت به میلگرد سیاه به زنگ زدگی است . در مقایسه با بقیه آن ها نسبت به زخم خیلی مقاوم خیس از مثال های میلگرد ضد زنگ و مقاوم در قبال زنگ زدگی است .

حفظ درست میلگرد (https://esfahanahan.com/steel/rebar/)

• زمانی که کمپانی ساخت و ساز میلگردها را اخذ میکند بایستی آن‌ها را روی پالت های چوبی یا این که یک تراز بالا آمده غیر فلزی قرار داده شود . احتکار کردن آنان درین موقعیت سبب ساز خودداری از زنگ زدگی به مرور به وسیله آب های زیرزمینی می شود .

• هنگام احتکار کردن میلگرد بر روی پالت های چوبی یا این که یک مرحله بالا آمده غیرفلزی حتما آن‌ها‌را با یک روکش ضد آب بپوشانید .

• بر کناره های روکش بلوکه های سنگین وزن قرار دهید تا به نیکی از میلگرد نگهداری نماید "(قیمت تیرآهن)" . قرار دادن طولانی مقطع آن ها در محیط گشوده میتواند سبب زنگ زدی شود و تراز سود وری آن را ذیل بیاورد .

 

 



:: برچسب‌ها: بالا رفتن قیمت میلگرد ,
:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی

کاربرد (مرکز آهن،آهن پخش،اصفهان آهن،آهن آنلاین) میلگرد در میخکوبی خاک برای ایستادگی , دارای اسلحه و تقویت نمودن خاک است . خواسته از میخکوبی خاک , گودبرداری خاک وتسلیح آن جهت اثبات نمودن میلگرد داخل آن است . برای تشریح جامع تر اصطلاح میخکوبی در خاک می توان اظهار‌کرد : میخکوبی در خاک , دربرگیرنده به کار گیری از آن جهت اثبات نمودن بنا های حفظ کننده است . در میخکوبی میلگرد در خاک , می بایست مسافت دربین محل قرار گیری بنا های ثقلی رعایت شود . برای دارای سلاح و تقویت نمودن خاک می توان میلگرد یا این که شالوده های محافظ را در خاک قرار اعطا کرد . این روش همانند آرماتور بندی در بنا های بتنی است . درین روش , جهت پرهیز از گسسته شدن خاک از مهار های کششی فولادی استعمال می نمایند . قطر این مهار های کششی در میان 20 تا 40 میلیمتر بوده و باطن گودال های تولید شده در خاک قرار می‌گیرند .
مهارهای کششی در مسافت 1 الی 2 متر از یکدیگر به فعالیت نهاده می‌شوند و 70 الی 100 درصد طول گود را لبریز می نمایند .

ابتدا به عمق 1 الی 2 . 5 متر از خاک گودبرداری می شود , آن‌گاه با به کارگیری از یک دستگاه حفار خطوط افقی را جهت کارگذاری میلگرد ها تولید می نمایند . بعداز قرارگیری قیمت میلگردها در داخل این خطوط , دوغاب را به آن تزریق می ‌کنند . بعداز نصب دیوارهای زهکش , عملیات بتن ریزی انجام می شود . بعد از آن , صفحه ها فولادی روی تراز بتن ریزی شده قرار گرفته و به انتهای میخ ها پیچ میشوند . تا زمان مالامال شدن بی نقص گود , این پروسه ادامه خواهد یافت .
روش به کارگیری از میلگرد در میخکوبی خاک و سپر زنی
سپر ها , با به کارگیری از لرزش هایی که قطعات پیش ساخته ساخت می نمایند , در درون زمین قرار می‌گیرند . محصول این سپرها معمولاً از فولاد , بتن و چوب است که همه گیرترین آنان سپر فولادی میباشد . از طریق سپر زنی برای مالامال کردن موقت گود ها به کارگیری می شود .
نصب این سپر ها در خاک های ماسه ای یا این که رسی سهل خیس انجام می شود , البته استعمال آن‌ها در خاک هایی که در آن قلوه سنگ و سنگ های بزرگ موجود هست , فعالیت نسبتا دشواری خواهد بود .

روش پایدارسازی توسط میخکوبی خاک , در مورد ها پایین استعمال می شود :
مقاوم سازی و بالا بردن تداوم برش ها در سامانه ریلی ها و اتوبان ها
پایدارسازی زمین‌لرزه ها
استحکام درگاهی تونل ها در لایه های ضعیف
گودبرداری بنا ها جهت تاسیس ساختمان ها و تاسیسات زیرزمینی
از سیستم شمع پاسبان و تخته گذاری جهت خودداری از برخورد با تاسیسات زیرزمینی استعمال می شود . همینطور , از این سیستم می توان برای ساخت و سازهای موقت یا این که مستمر به کار گرفت . تخت ها معمولاً مابین تیر های پاسبان به عمل گذارده شده و از مقاطع فولادی تحت عنوان محل تکیه دادن به کار گیری می نمایند . به طور معمول سیستم شمع دربان و تخته گذاری را در جا هایی که تراز آب ذیل خیس از محل گودبرداری شده‌است , به فعالیت میگیرند .
از سیستم دیوار دیافراگمی در خاک های قابل انعطاف و اطراف سفره های ذیل زمینی به کارگیری می شود .



:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 بهمن 1398 | نظرات ()