نوشته شده توسط : مهدی



:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی

در این نوشته ی علمی سعی کردیم لیستی از تمام کارگاه های آفریننده میلگرد ارائه دهیم . کارخانه برتر ایجاد میلگرد در مملکت را معرفی کنیم . تلاش ما بر این بود که در یک مطلب , لیستی جامع از سوله های آفریننده میلگرد برای شما ارائه دهیم تا در حین خرید , با کارخانه های این متاع , آشنایی نسبی داشته باشید . در‌صورتی‌که کارخانه‌ای درین لیست فقدان و شما آن را قسمتی از سوله های برتر خالق میلگرد در مملکت می‌دانید , آن را از طریق بخش نظرات به یار ادله مطرح نمائید .

عملیات اجرایی ایجاد کرد واحدهای مختلف این کارگاه , از سال 1346 استارت و با ساخت کارگاه‌های کک سازی , آگلومراسیون و کوره بلند شماره 1 در نیمه اولیه دی‌ماه 1350 بهره‌برداری شد . در دی ماه 1351 با فعال‌ساز‌ی بخش فولادسازی و مهندسی نورد با ظرفیت 550 هزار تن در سال ایجاد کرد تولیدها فولادی همچون تیرآهن و میلگرد ابتدا شد .

سپس در سال 1351 کارهای ساختمانی و اجرایی طرح گسترش ذوب آهن برای رسیدن به ظرفیت تولید 1 , 900 , 000 تن فولاد در سال با احداث کوره بلند شماره 2 و گسترش بخش‌های گوناگون آگلومراسیون , کک سازی , فولادسازی , نورد و … . استارت گردید . بعد از آن در سال 1357 عملیات ساختمانی کمپلکس چدن به اتمام رسید .

ذوب آهن اصفهان تا کنون افتخارات اکثری را هم در صنعت فولاد سرزمین و هم به‌صورت بین‌المللی کسب کرده است . به‌عنوان مثال این سوله وسیع آهن و فولاد میهن توانست برای اولین دفعه پیروز به دریافت گواهی نامه استاندارد ساخت با بالاترین مرحله کیفی , سند نامه منطبق میلگردهای گرید B500B از شرکت CARES انگلیس و سند نامه ایزو 9001 مدیریت کیفیت درزمینهٔ تولیدها شمش را دریافت کند .

فعلا ظرفیت ساخت کارخانه ذوب آهن ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد و مقاطع فولادی است و محصول ها خود را با بالاترین استاندارد و کیفیت به بازار داخل و خارج ارائه می نماید به همین منظور اولین رده در لیست آفریننده برتر میلگرد کشور‌ایران را به خود اختصاص می‌دهد . میلگرد ذوب آهن اصفهان به دو رخ ساده و آجدار و در دو دسته دوکی و یکنواخت و بر طبق استاندارد ملی کشور‌ایران به شماره ۳۱۳۲ تشکیل داد می‌گردد .

کارخانه نورد کوثر اهواز در سال 1342 تاسیس شد و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید کننده اشکال میلگرد است . این کارخانه موقتی , با ظرفیتی بالغ بر ۱۵۳۰۰۰۰ تن در سال , به ایجاد کرد اشکال میلگرد ساده , آجدار و نبشی فولادی می‌پردازد . میلگردهای تولید شده در این کارخانه از مدل بی آلایش یا آجدار , در سایزهای سایزهای ۱۴ تا ۴۰ میلی متر و مفتول بی آلایش و آجدار از سایز ۵٫۵ تا ۱۲٫۵ میلی متر است .

قیمت تولیدات این کارخانه , برای فعالان صنعت آهن و فولاد از اهمیت زیادی برخوردار است , بجهت آن که که این محصول دارای کیفیت بالایی است و دربین افرادی که در این حوزه فعالیت دارند , به عنوان یک کالا پرطرفدار و محبوب شناخته می شود .

در این نوشته‌ی علمی همت کردیم 15 سوله برتر تولید میلگرد در مملکت را معرفی کنیم . در صورتیکه کارخانه‌ای در‌این لیست نبود و شما آن را جزو کارخانه های برتر آفریننده میلگرد در مرز و بوم می‌دانید , آن را از طریق بخش نظرها به ملازم استدلال مطرح نمایید تا ما این مطلب را با دیگاه شما تحلیل کنیم و نام توضیحات کارگاه مربوطه را به‌این لیست بخش اعظم کنیم .



:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی

 

با وجود این‌که کشور ما سرشار از منابع بی نیاز سنگ آهن است , ولی به دلیل شرایط سیاسی مرزوبوم و تحریم‌ها , بها مقاطع فولادی نوسانات متعددی داراست و اثبات نیست . همینطور عوامل متمایز مانند بها ارز تاثیر مستقیمی بر ارزش آهن آلات دارا‌هستند . افزایش ارزش مقاطع ساختمانی به دو صورت بی واسطه و غیر مستقیم بر بازار آرامبخش تاثیر می‌گذارد .

در تاثیر بدون واسطه , با ارتقاء بها فولاد , مشتقاتی مثل پروفیل , درب و پنجره , ورق , لوله و اتصالات نیز گران‌تر می گردند و همین زمینه در ارتقا بها آخری آرامبخش تاثیر گذار است .

در‌صورتی‌که نیز بخواهیم نگاهی به تاثیر غیر بی واسطه بها آهن بر بازار مسکن داشته باشیم , می بایست بگوییم که‌این این مورد می تواند به صورت غیرمستقیم بر بقیه مصالح ساختمانی نظیر خشت , سیمان و غیره تاثیر داشته باشد و سبب ارتقاء ارزش آرامبخش شود .

ولی بایستی این قضیه را در نظر داشته باشید که زمانی برهان ارتقاء قیمت آهن آلات , تحریم باشد , پس حتما بقیه مقاطع فولادی نیز دچار ارتقاء ارزش خواهند شد و همین مورد منجر بوجود داخل شدن حالت نامناسبی برای آرامبخش خواهد شد . بدین ترتیب برای افرادی که در حوزه‌های ساختمانی سپرده گذاری می کنند , پیش گویی ارزش مقاطع فولادی امری حساس و اضطراری است .

بررسی و پیش گویی مقاطع فولادی برای اکثری از کسانی که در حوزه‌های ساختمانی فعالیت دارند , از اهمیت متعددی برخوردار است . این بررسی و پیش گویی به اشخاص قابلیت و امکان میدهد که بتوانند خرید حرفه‌ای و مطمئن‌تری داشته باشند .

در مرزو بوم ما , سالیانه ۱۵ میلیون بدن محصولات فولادی ساخت می شود که ۷ میلیون بدن از این محصولات به وسیله بخش خصوصی و مابقی توسط بخش مدنی انجام میشود . گران شدن مصالح ساختمانی یکی عامل ها با اهمیت در افزایش ارزش آرامبخش است .

این افت بازار مسکن در غایت باعث نوسان ارزش آهن آلات خواهد شد و از طرفی کلیه کسانی که در زمینه‌ ساختمان سازی کار دارا هستند , به این اعتقادوباور برسند که‌این میدان برای سپرده گذاری غیر قابل اعتماد است .

با توجه به غیرقابل پیش گویی بودن ارزش آهن آلات و تاثیر آن بر بازار تسکین دهنده , در شرایطی‌که قرار است که در‌این حوزه سپرده گذاری داشته باشید , باید خودتان را برای ریسک بالا مهیا فرمایید . ولی طبق نظر کارشناسان , ریسک کم در بازار طلا و جواهرات و بورس , پرورش بیشتری را نسبت به بازار مسکن تجربه خواهد کرد .

برای مثال در هفته چهارم آذرماه , با میانگین ارزش آخرین ۱۱۶ هزار و ۵۲۲ ریال در هر تُن , تأیید شد . این بها , ۱۰ . ۴۳ درصد نسبت به بها شالوده و ۳ . ۶۹ درصد نسبت به نرخ پایانی هفته‌ی قبل , بیشتر بود و همین مورد در بها نهایی تسکین دهنده درین زمان تاثیرگذار است .

قیمت ارز یکی‌از مهمترین عواملی است که در گزینش ارزش نهایی مقاطع فولادی تاثیر گذار است . بخش قابل توجهی از فولاد جانور در بازار مرزوبوم از روش تولیدها وارد شده تامین می شود , به همین دلیل بها ارز به صورت مستقیم بر بها فولاد تاثیرگذار است .

ارزش نفت

نفت تحت عنوان عنصر دارای اهمیت برای واحدهای تولیدی تولید ها فولادی است . ارتقاء قیمت نفت میتواند سبب ساز ارتقاء بها انواع آهن آلات شود .

عرضه و درخواست‌کردن

همانطور که میدانید , هر چقدر که محصولات بیشتری در بازار موجود باشد و تقاضا کمتر باشد

منبع : https://www.isna.ir/news/99101612338/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%A2%D9%87%D9%86-%D8%A8%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%B3%DA%A9%D9%86



:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1399 | نظرات ()