نوشته شده توسط : مهدی

قیمت میلگرد

هر روز ، نیروی انتظامی ، افسران امنیتی و پرسنل ارتش (به همراه سیاستمداران و ستارگان فیلم) به خاطر زندگی خود به جلیقه های ضد گلوله بستگی دارند. مواد مورد استفاده می توانند از صفحات فلزی ضد گلوله گرفته تا پارچه كولار ساخته شده توسط انسان ، گرفته تا کامپوزیت ها ، كه دو نوع مختلف از مواد را با هم تركیب می كنند تا یكی از آنها با مشخصات عالی تولید شود.

همه این نوع محافظتها به اصل جذب انرژی عظیم گلوله متکی هستند ، اگرچه آنها به روشهای مختلفی نزدیک می شوند. و البته ، آنها باید این کار را با حداقل مقدار فله و وزن انجام دهند - یا پوشیدن آنها بسیار ناراحت کننده خواهد بود.

فناوری های جلیقه ضد گلوله های فعلی
شبح برش پلاسما
از زمانی که شیمیدان استفانی کوولک ماده Kevlar با مقاومت بیشتر از فولاد را برای DuPont de Nemours اختراع کرد ، شرکت های دیگر برای کشف مواد حتی قوی تر و سبک تر برای جلیقه های ضد گلوله رقابت کرده اند. برخی از مواد جدید برای این منظور عبارتند از Dyneema ، Zylon و Spectra.

در همین حال ، محققان در سراسر جهان به جستجوی مواد زرهی حتی سبک تر و قوی تر - و همچنین ساخت آسان تر و ارزان تر ادامه می دهند. برخی از مواد پیشنهادی شامل کامپوزیت های سرامیکی با الیاف تیتانیوم یا کربن و نانوسیم های گرافن است.

یکی از جالب ترین مواد جدید که می تواند قوی ترین و در عین حال قوی ترین اثبات شود ، یک فلز کامپوزیت است که توسط تیمی از محققان در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی به سرپرستی افسانه ربیعی ابداع شده است. این ماده بسیار سبکتر از آبکاری فلز است ، اما می تواند یک گلوله سوراخ شده با زره را در تماس خرد کند.

مواد درست مثل فوم


ماده جدید کامپوزیتی است که با ذوب آلومینیوم در اطراف کره های توخالی ساخته شده است و حباب های هوا را احاطه کرده و توسط یک ماتریس فلزی احاطه می شود. نتیجه "کف" فلزی است. در اثر ضربه ، کره های فلزی پایین می آیند و منافذ متلاشی می شوند - دقیقاً مانند فشردن یک ورق از حباب یا پله بر روی یک تکه از Styrofoam.

پروفسور ربیعی در مصاحبه ویدئویی گفت: "آنچه ما انجام دادیم این مفهوم را به فلزات معرفی می کنیم و اکنون ما به دلیل تخلخل در داخل ، از محافظت در برابر ضربه برخورداریم." "اما این بار شما آن را در برابر تأثیر بسیار سنگین".

آزمایش اولیه ربیعی نشان داد که فوم فلزی می تواند بدون آسیب به 80 درصد فشرده سازی برود ، زیرا با جذب فشار مواد خارجی ، انرژی جذب می شود.

بعداً ، هنگامی که یک دور زره پوش سوراخ دار M2 7.62 63 63 میلی متر ، به دنبال مراحل آزمایش استاندارد تعیین شده توسط انستیتوی ملی دادگستری (NIJ) ، به نمونه ای از فوم فلزی شلیک شد ، این گلوله در اثر ضربه خرد شد. این دور باعث ضربات 8 میلیمتر در پشت شد - 80 درصد پیشرفت بیش از 44 میلیمتر تورفتگی مجاز توسط استاندارد NIJ.

فوم فلزی نه تنها قوی است ، بلکه وزن ورق های فلزی فقط 1/3 تا 1/2 به دلیل حباب های هوا در داخل است. در حقیقت ، کف آن بسیار قوی و سبک است ، می تواند یک گلوله را حتی با ضخامت کلی کمتر از یک اینچ متوقف کند ، و یک کت و شلوار فلزی ضد گلوله کامل ایجاد کند که خارج از قلمرو امکان نیست.

برای بزرگترین عرضه ابزارآلات و لوازم جانبی فلزی و فلزی به سایت جنوب غربی مراجعه کنید

https://digitalmarketingiran.blogsky.com/1399/02/02/post-14/%d9%81%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%af-%d8%b3%d8%b1%d8%af-%d9%88-%da%af%d8%b1%d9%85
https://digitalmarketingiran.blogsky.com/1399/02/02/post-15/%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a2%d9%87%d9%86-%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa
http://iranianweb.yektablog.net/post-7.html

 



:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 ارديبهشت 1399 | نظرات ()